Celo verige za motor je potrebno vzdrževati

Veriga za motor

Motociklizem je pri nas precej priljubljen »šport« oziroma sprostitev. Sam imam namreč še vedno težavo, da bi ga imenoval za šport, saj poletne vožnje, ki so značilne za večino naših motoristov, dejansko ne moremo imeti za šport – vožnja na motorni pogon oziroma bencinske hlape ne zahteva ravno fizične pripravljenosti in fit telesa, še manj pa zdravega duha v zdravem telesu. In ker sem bivši športnik, se z vožnjo z motorjem kot s športom ne bom nikoli sprijaznil.

Motor
Svoj motor (Suzuki Bandit) redno vzdržujem.

Kakor koli, tudi sam imam svojega konjička, saj se s športnimi motorji vozim že kakšnih trideset let. Sem tudi predsednik lokalnega moto kluba, v katerem imamo kar nekaj članov, ki vozijo različne vrste motorjev. Za marsikaterega od njih pa velja, da nima službe, ki bi prinašala visoko plačo. In tako naredijo veliko napako: z vsemi svojimi prihranki ali celo s posojilom si kupijo drag motor, nato pa imajo težavo s tem, da bi ga dobro in pravilno vzdrževali.

Tem začetnikom vedno povem, da se ne izplača vložiti zadnjega centa v motor, saj je potrebno nekaj prihraniti tudi za vzdrževanje. Servisi nekaj stanejo, prav tako priprava motorja na zimski počitek, da o redni menjavi gum sploh ne govorim. Nenazadnje je treba vzdrževati celo verige za motor!

Verige za motor
Včasih je potrebno zamenjati tudi verigo ali zobnik.

Res je, da sem sam morda nekoliko preveč natančen, saj svoj motor dobro pregledam pred vsako vožnjo in zamenjam vsako stvar že takrat, ko se mi zdi malo obrabljena, ne pa šele takrat, ko je zaradi izrabe nujno potrebna zamenjava, sicer bi bila vožnja nevarna. In morda me zato ti mladi in po srcu mladi sveži motoristi ne jemljejo dovolj resno – pravijo, da »težim«. A ko si pridobijo nekaj izkušenj, vendarle ugotovijo, da sem imel prav. Da je varnost na prvem mestu (kar žal spoznajo tudi šele po kakšnem padcu in poškodbi). In takrat priznajo, da je res treba nekaj denarja prihraniti za vzdrževanje. Za menjavo gum, za nove zobnike, za zavore in celo verige za motor (kar je tisto, zaradi česar se na moj račun največkrat pošalijo, saj sem nekoč pri naštevanju potrebnih zamenjav delov pri motorju omenil prav verige za motor).

Tako tudi motoristi v našem klubu počasi dozorijo in spoznajo, da ti popolnoma nov in izjemno drag motor ne pomaga kaj veliko, če ga nato ne moreš vzdrževati in nazadnje tvegaš okvare ali pa celo to, da pride do nezgode, v kateri lahko nastradaš sam ali s svojim sovoznikom vred.

Preberite tudi ...

Avto na daljinsko vodenje

Kakšen avto na daljinsko vodenje izbrati?

Avtomobilček, ki ga upravljamo na daljavo, ni nujno zgolj igračka za dečke. Ti so nad njo gotovo navdušeni, a rada jih ima tudi marsikatera deklica, predvsem pa se nad njimi navdušujejo tudi odrasli moški, ki se na takšen način nekoliko poigrajo in […]