Kdaj zaščititi blagovno znamko?

Zaščita blagovne znamke

Večina laične javnosti je prepričana, da je zaščita blagovne znamke smiselna le takrat, kadar gre za velika globalna podjetja, ki naj bi jim zaščita pomagala v boju s ponarejevalci. Dejstvo pa je, da zaščita blagovne znamke predstavlja prednost za prav vsako znamko, ki želi zaščititi svoje dobro ime in svoje poslovanje – pri tem pa sploh ni nujno, da gre za velike multinacionalke. To nam nenazadnje dokazuje tudi zaščita blagovnih znamk, ki  imajo lokalni pomen oziroma so posebne zaradi geografskega izvora, kar lahko opažamo na našem področju predvsem pri zaščiti blagovnih znamk z vinarskega in kulinaričnega področja.

Kaj nam prinese zaščita blagovne znamke? V nekaterih primerih nam zagotovi, da ne more nihče izkoristiti naše pozicije na trgu tako, da bi se okoristil na naš račun. Če imamo blagovno znamko registrirano in zaščiteno, lahko v večini primerov podoben proizvod ali storitev nudijo tudi drugi, vendar pa ne smejo uporabljati enakega ali zavajajoče podobnega imena ter grafičnega prikaza (logotipa). V kolikor bi do tega prišlo, lahko zahtevamo varstvo pred sodiščem. Nekoliko drugačen primer je zaščita blagovne znamke hkrati z geografskim poreklom, kjer je še dodatna omejitev – ime lahko uporabljajo tudi drugi ponudniki, ki so na istem geografskem področju.

Zaščita blagovne znamke je nujna tako za velike znamke kot za majhne, tako za produkte višjega cenovnega razreda kot za tiste, ki so drobni, poceni in tako rekoč vsakdanji »potrošni material«. Če boste dobro poslovali in bo vaša blagovna znamka postala prepoznavna, si boste tako zagotovili prednost pred konkurenco ne glede na to, na katerem področju delujete. Prav tako velja vedno računati na različne oblike poslovnega delovanja, ki lahko izvirajo iz same znamke. Primer so denimo poslovne franšize, ki lahko omogočijo širitev blagovne znamke in vam prinašajo še dodaten zaslužek.

McDonald's
Eno izmed najbolj znanih franšiznih podjetij: McDonald’s

Kako nujna je zaščita blagovne znamke, lahko sicer spremljamo tudi na povsem konkretnih primerih. Eden najbolj očitnih so poročila policije in carine o količini zaseženih in uničenih ponaredkov znanih blagovnih znamk.

Sicer pa ni nujno, da ponujate prestiž, da bi vas hoteli ponarejati. Ni nujno, da izdelujete športne copate ali mobilne telefone. Zaščita blagovne znamke se izplača vedno, ko se spomnite nečesa novega in posebnega, še zlasti, če gre za idejo, ki je plod vašega znanja in dela. Tako so v svetu zaščitene na primer celo oblike športne vadbe, denimo Zumba in Crossfit – avtorji so se namreč pravočasno zavedli, kako se lahko razširita, ter poskrbeli, da imen ne more uporabljati nihče, ki se ne bi izobrazil o njihovem sistemu in seveda pomagal prinašati dobiček.

Preberite tudi ...

Med nas je prispela hitra pošta

Včasih se nam zdi, kot da se svet vrti vsak dan hitreje. V resnici se svet vrti enako hitro, mi pa smo si nakopali vse več opravkov. V želji, da bi storili vse mogoče v enem samem dnevu, nam hitro prične primanjkovati […]